Reserveren en betalen

Hoe oud moet je zijn om een reservering te mogen maken?

De hoofdboeker van de reservering moet minimaal 21 jaar zijn op het moment van boeken. Vakantiepark de Bergen neemt enkel boekingen in behandeling van personen die 21 jaar of ouder zijn. Boekingen waarbij de boeker jonger is dan 21 jaar worden niet als geldig beschouwd. De hoofdboeker is tevens aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen.

Ik wil een groepsreservering maken, hoe doe ik dat?

Een groepsboeking kan je niet via de website plaatsen. Neem hiervoor contact op met de receptie van het Eldorado Park waar je wil verblijven

Let op! Maak je een groepsboeking, dan is de hoofdboeker de contactpersoon. De contactpersoon is aansprakelijk voor de betaling en alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen.

Als ik ga boeken, wanneer moet ik dan betalen?

De betaling gaat in 2 termijnen;

  • Aanbetaling, 50%, binnen 10 dagen na de reserveringsdatum
  • Restbetaling, 50% binnen 6 weken voor de aankomstdatum

 Reserveer je binnen 6 weken voor de aankomstdatum? Dan betaal je direct het gehele bedrag.

Welke verplichte bijkomende kosten moet ik betalen?

Naast de huur van een accommodatie of een kampeerplaats zijn er nog enkele verplichte kosten die je moet voldoen:

  • Reserveringskosten: Als je via internet boekt bedragen deze €9,50, boek je telefonisch of per mail, dan zijn deze kosten €18,50
  • Toeristenbelasting: Per Eldorado Park verschillend
  • Bedlinnen: Als je een accommodatie bij ons boekt ben je verplicht om bedlinnen mee te boeken. Kosten hiervoor bedragen €9,50

Mag ik mijn huisdier ook meenemen?

Je hond kan mee op vakantie als je een kampeerplaats hebt geboekt op een veldje zonder speeltoestellen. Geef dit ook aan bij het reserveren, hier zitten namelijk ook kosten aan verbonden. Je mag er maximaal 2 meenemen.

Ik wil wil zelf een plekje uitzoeken, kan dat?

Je kan een plekje op onze Eldorado Parken uitkiezen en dit boeken met voorkeur. Hier zijn kosten aan verbonden die per Eldorado Park verschillen.

Wijzigen en annuleren

Ik wil mijn reservering aanpassen, kan dat?

Ja in bepaalde gevallen is dat mogelijk. Neem contact op met de receptie van het betreffende Eldorado Park om dit in orde te maken. Aan het wijzigen van je reservering kunnen kosten verbonden zijn.

Ik wil graag mijn reservering annuleren. Hoe doe ik dat?

Annuleren is alleen schriftelijk mogelijk.

Heb je direct bij Eldorado Parken gereserveerd?

Dan is de snelste manier om te mailen naar de receptie van het park waar je gereserveerd hebt. Vermeld in je email direct het reserveringsnummer zodat de aanvraag sneller in behandeling genomen kan worden.

Heb je een reservering gemaakt via een touroperator of tussenpersoon?

Neem dan altijd contact op met deze organisatie/persoon om te annuleren. Eldorado Parken kan geen annuleringen van gasten die met een touroperator of tussenpersoon gereserveerd hebben in behandeling nemen.

Kan ik mijn reservering overdragen aan een ander persoon?

Een reservering is persoonsgebonden en staat op naam van de hoofdboeker. Dit betekent dat je de reservering niet over kunt dragen aan een ander persoon.

Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn reservering?

Je kunt gratis annuleren tot 24 uur na het boeken. Daarna worden er kosten gerekend. Hoeveel je betaalt voor het annuleren, is afhankelijk van het moment waarop je annuleert. Hoe eerder je annuleert, hoe kleiner het deel dat in rekening wordt gebracht.

Je betaalt:

  • 15% van de overeengekomen prijs als je 3 maanden of langer voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 50% van de overeengekomen prijs als je tussen 3 en 2 maanden voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 75% van de overeengekomen prijs als je binnen 2 maanden en 1 maand voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 90% van de overeengekomen prijs als je tussen 1 maand en de dag voor de geplande aankomstdatum annuleert
  • 100% van de huurprijs als je op de geplande aankomstdag of daarna annuleert

Ik wil de reisdata wijzigen van mijn geboekte verblijf. Kan dat?

Ja, dit kan als de aankomstdatum van je verblijf niet binnen de komende 28 dagen valt. Neem hiervoor contact op met de receptie. We helpen je graag persoonlijk verder. Houd er rekening mee dat de totaalprijs gelijk kan blijven, maar ook hoger kan worden. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaal je het verschil bij.

Valt je aankomstdatum binnen 28 dagen? Dan is het helaas niet meer mogelijk om de reisdata te wijzigen. 

Mijn verblijf

Kan ik bezoekers ontvangen?

Je kan tijdens je verblijf bezoek ontvangen. Omdat we ook voor bezoek diverse faciliteiten aanbieden is het betalen van entreekosten verplicht. De kosten verschillen per Eldorado Park. 

Mag ik barbecueën tijdens mijn verblijf?

Barbecueen is toegestaan in elke vorm; Elektrisch, gas of op kolen. Wanneer de droogte een tijdje aanhoud is op kolen barbecueen vanwege brandgevaar niet toegestaan. Als dit van kracht is zullen we je hier ter plaatse over informeren.

Open vuur zoals bijvoorbeeld een vuurkorf is echter verboden.

Zijn tijdens mijn verblijf alle faciliteiten op het park geopend?

Op de parkpagina kan je de openingstijden tijdens jouw verblijf zien. Deze zijn echter onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Inchecken kan al vanaf de tijd dat de receptie ‘s morgens geopend is. Je kan dan alvast gebruik gaan maken van de faciliteiten van het park.

In de aanreisinformatie tref je de actuele openingstijden van de receptie.

Heb je een kampeerplaats gereserveerd?

Dan kan je na 13:00 uur gebruik gaan maken van de kampeerplaats.

Heb je een verhuuraccommodatie gereserveerd?

Dan kan je na 15:00 uur de sleutel in ontvangst nemen op de receptie.

Lukt het niet om binnen de openingstijden van de receptie in te checken? Neem dan contact op met het receptie van het Eldorado Park.

Wat is de uitchecktijd?

Op uw dag van vertrek mag jede gehele dag nog gebruik maken van de faciliteiten van het Eldorado Park 

Heb je een kampeerplaats gereserveerd?

Dan dien je de kampeerplaats voor 11:00 uur te verlaten.

Heb je een kampeerplaats buiten de vakantieperiodes gereserveerd? Informeer dan bij de receptie naar de mogelijkheden voor een verlate uitcheck.

Heb je een verhuuraccommodatie gereserveerd?

Dan dien je de verhuuraccommodatie voor 10:00 uur te verlaten.

Ik heb een klacht of opmerking, hoe kan ik die indienen?

We vinden het erg vervelend dat je verblijf niet helemaal naar wens is. We vragen je om je direct bij de receptie melden zodat we het tijdens je verblijf nog op kunnen lossen zodat je weer volop kan genieten van je verblijf.

Wacht je met het indienen van je klacht tot na je verblijf? Dan kunnen we in de meeste gevallen niets meer voor je doen. Dit vinden we erg jammer!

Is er wifi?

Ja, op de parken is het mogelijk om via wifitenne te internetten op je kampeerplaats of in je accommodatie. Info en tickets zijn verkrijgbaar bij de receptie. Hieraan zijn kosten verbonden. Op vakantiepark De Bergen is er ook gratis WiFi in resturant Festina.